Hoe je als klant kunt ondernemen

Wat een interessante reis heb ik weer gemaakt, op zoek naar een bouwer voor een nieuwe site. Mijn vraag op facebook leverde zo’n 40 aanbevelingen op. Elke site heb ik bezocht, gevoeld, gekeken, geproefd. Geen verloren tijd, want zo kwam ik er stap voor stap achter wat ik precies wil.

Zo ongeveer de helft onderneemt vanuit schaarste. Ze gaan er in ieder geval van uit dat ik te weinig klanten heb en daarom een site wil, zo staat op hun homepage. Dat is voor mij een huis laten bouwen bij een aannemer die mij belooft dat ik echt, echt meer visite krijg als hij het bouwt ; )

Ook zijn er veel bouwers ‘die het er naast doen’. Een grootse passie hebben voor iets anders, maar niet genoeg verdienen daarin. Hier kies ik ook niet voor. Mijn missie is om mensen hun missie voluit te laten leven, dus wil ik ze niet voor iets ‘daarnaast’ gaan betalen. En als het niet iemands passie is, blijft het een amateur. Amateur in de zin van dat hij zijn tijd liever besteedt aan iets anders in plaats van de diepte in te gaan van zijn vak (dit zonder veroordeling…).

Ik hoef ook geen site gericht op mijn hooggevoeligheid… Dat ben ik wel, maar wat dat met mijn site te maken heeft?

En nee, ik wil het ook niet zelf doen, al is het vast heeeel makkelijk….

Uiteindelijk drie bouwers geselecteerd. Ook op basis van hun portfolio. Van 1 kreeg ik een mailtje dat hij voor minder dan € 2000,= zijn bed niet uit kwam (maar dan aardig gezegd ; ) en als dat okay was dat we dan konden bellen.

Een ander heb ik ontmoet. Hij kreeg het voor elkaar 1,5 uur over zichzelf te vertellen zonder 1 enkele vraag aan mij wat ik met mijn bedrijf wilde. Ik was doodmoe van het gesprek om hem elke keer weer terug te brengen naar mijn onderneming.

Een vriendin die zelf professionele websites heeft gebouwd gaf me de tip om te kijken bij #durftevragen over WordPress. Veel techneuten die er alles van weten. Daar heb ik ‘mijn bouwer’ gevonden. Iemand die goed ‘voelt’, ongelooflijk technisch is, mij ziet in wat ik wil en wens, meedenkt en eerlijk is over wat hij wel en niet kan.

Als ondernemer is het een aanrader om bewust klant te zijn. Mooie inzichten krijg je daarvan. En echt bij elke klant past een ondernemer. En vice versa.

Delen is vermenigvuldigen... Graag!
Facebooktwitterlinkedinmail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *